En liten ljusglimt

Jag har precis pratat med bemanningen, fast inte på äldresidan utan mot sociala resurs,,,, Dom ville mer än gärna ha med mig att göra=) Jag nämnde att jag hade gjort praktik på Kalkstensvägen i dec 2007 och hon i telefon blev eld och lågor! Tydligen hade dom jättedåligt med vikarier där, kanske dyker jag upp inom en snar framtid där=)

Vad jag minns av det stället så går verksamheten ut på att hjälpa brukarna att stå på egna ben och klara ett eget hushåll. Rent praktiskt innebär det att man ska hålla händerna bakom ryggen så mycket som möjligt (svårare än man tror), mest vara med och stötta, peppa och finnas där om det skulle vara något.

På äldresidan verkar dom vara så fastkörda på sina boenden, det finns aldrig något behov nånstans om man frågar dom, men frågar man dom som faktiskt jobbar där så är det jättesvårt vissa dagar att få tag i vikarier. Sånt blir jag så trött på.
Man kan inte spara in hur mycke som helst på personal om ställen riskerar att stå utan när det krisar,,,, bara för att det ser bra ut på papper...

@}-,--

Kommentarer
Postat av: zandra

sv:

Thnx!! Känns sjukt bra med körkort!

Varför tog jag inte d tidigare för ;)

Allt bra med dig? Vad hittar du på för skoj i helgen?

Här blir d nog lugnt tror jag :)



KRam

2009-08-21 @ 09:18:27
URL: http://zandrabeautiful.blogg.se/
Postat av: zandra

Hehe jag tror jag skiter i att köpa bil:P



Fattar inte att du fick en 2:a på det, bromsar e ju totalt onödigt, varför ska dom fungera korrekt? :)



Kram

2009-08-22 @ 09:45:09
URL: http://zandrabeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0