Målade naglar=)

I mitt jobb som undersköterska får jag inte ha nagellack av hygienskäl, det är inte för att smutsen inte syns under lacket som så många tror utan för att lacket har mikroskopiska sprickor där inte spriten kommer åt. Sen är det ju inte så fresh om handsken går sönder pga långa naglar när man tvättar nån lite mer söder ut,,,

Jag som någorlunda frisk, ung och i hygglig kondition kan ju stå emot baskelusker, men dom som jag har hand om, gamla och klena, har ju inte samma motståndskraft. Har dom dessutom sår som ska göras rena och läggas om är det extra viktigt att vara så ren som möjligt. Fri från bakterier i möjligast mån.
Då går nagellack FETBORT.

Men, nu är jag ledig över helgen så nu får jag ha hur mycke nagellack som helst =) Jag fick ett trepack med minilack från mavala när jag köpte epilatorn så jag tänkte att varför inte?
Nu är mina fingertippar dekorerade med en blekrosa färg och sen ett topplack på det. Tossingarna fick inget topplack, sliter ju inte lika mycke där...
Lacket på tårna får jag ju självklart ha kvar, borstar inte löständer med fötterna lixom=)

Jägarns vad det skulle babblas om nagellack,,,,

Idag efter jobbet har det hänt en del här hemmavid.
Inredningsarkitekten Roger var i farten igen (!?!) och tog tag i en ommöblering av vardagsrummet så nu får vi plats både med släktbjudningar och wii-spelande=)
Jag var mest i köket och diskade och pillade med sånt, imorrn är det tvättstuga och storstäd på tapeten. Damma, torka och plocka,,, hela dagen går nog åt, men det behövs.
Dom senaste dagarna har vi mest hämtat badkläder och vänt i hallen, är man inte hemma så kan man ju inte dammsuga,,,eller?

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0