Om ett år...

Jo, Sverige befinner sig i kris, vem har missat det, men jag är inte orolig för min närmsta framtid.
Risken för uppsägning hänger inte lika påtaglig nu för mig som för andra. Det råder vikariebrist efer sommaren inom kommunen -tråkigt för dom, bra för mig.
Det kan låta krasst men den enes död (folk som får slut på stämpeldagar t.ex) är den andres (mig) bröd.
Samma sak med rasande huspriser och låga räntor, ja, ni hajjar.

Om ett år har mina utgifter minskat med en femhundring i månaden då datorn+mobilt bredband är betalt (inte min nya rosa).
Bara det känns jäkligt bra.
Om ett år ska jag ha slutat röka, visserligen inget som är helt säkert, men jag hoppas. Fast minskat cigg-inköp leder kanske inte till ökat sparande,,, Minskat snålande?
Om ett år är jag snart inlasad, eller redan inlasad,,,,
Om ett år kanske jag planerar för mina egna rabatter=)
Om ett och ett halft år kanske jag måste leta efter andra *****^^
Om ett år,,,,

Ett år är inte lång tid, var det inte jul nyss?

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0