Middagstips

Eftersom jag inte vill verka snål tänkte jag dela med mig av en riktig goding. Faktiskt en av mina favoritmaträtter, alla kategorier. Here we go:



Här är huvudingrediensen, skogens guld, kantareller!
Eftersom man aldrig riktigt vet hur många man kommer hem med så kan jag inte säga att man ska ha ett precist mått av dessa godingar, ju fler desto bättre!



Det kan vara idé att rensa dom redan i skogen, åtminstone lite grovt. Kolla även att liftare i form av sniglar och insekter inte följer med hem.



Finrensa och klyv större exemplar. Här använder jag en wokpanna av gjutjärn för jag tycker att det är lättare att slänga runt dom då, mer space. Var inte rädd för smöret, det är viktigt!



Den här gången hade jag i en och en halv stor gul lök, men det beror ju på mängden svamp. Mer svamp än lök.



Varken jag eller Roger är vegetarianer,,, i med köttet! Här har vi ett paket renskav och ett paket älgskav, funkar med strimlat kött också. Fan, funkar nog med köttfärs eller quorn med=)



Grädde, underbara grädde,,,,
Jag hade i ett och ett halft paket, man kan ju ha mjölk och sen reda av om man är kinkig med fettet men hoppa för guds skull inte över smöret i början!!



Inga knepiga kryddor i denna rätt, tappa inte bort smaken av råvarorna (eller krydda på och skit i kantarellerna, ett fritt land ni vet,,,) Salt, peppar och soya. Pepparn kommer från Alpnaering, hör av er om ni vill ha nåt sånt, I'll hook you up =)



Okej, inte det bästa ljuset men jag lovar, det var hur gott som helst!
Potatis är bäst till men det funkar med ris också, i brist på vinbärsgelé kan man ju ta lingonsylt,,, eller inte, vad man vill.

Hoppas ni provar hemma, det är ju inte så svårt=)

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0