'Det är inte riktigt så lätt'

Jag tycker inte om den frasen. Den är oftast nedsättande och får motparten att känna sig dum.

Jag sitter på ett vinnande koncept. Kommunen har inte råd att introducera nya vikarier, det är gamla nyheter. Jag ska ut på praktik i arbetsförmedlingens regi och det var okej om jag gjorde min praktig på de avdelningar som jag inte 'kan' nu. Jag tycker att det låter ganska lätt.
Sen har vi aspekten att jag bara skulle behöva praktisera en eller två veckor på varje ställe. Svårighetsgraden minskar enligt mig,,, Jag är inte heller helt grön, jag behöver inte 'lära' mig ett helt nytt yrke, bara ställets rutiner, hur svårt kan det vara?

Tydligen jättesvårt.
Skolorna ska ut på praktik, okej, fine. Men dom ska väl inte praktisera överallt och hela tiden??
En vecka, det är allt jag begär.
Eller ja, flera veckor, men inte på samma ställe =)

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0