Hmm, det får väl bli så då

Från att ha varit på minus när jag tog hela hushållets ekonomi på mina axlar så har Roger och jag snackat en del. En del av hans räkningar får vänta ett tag, några veckor bara, tills pengarna kommer.
Det medförde att vi idag hade råd att åka till Citygross iallafall, så nu kan vi äta middag i tre veckor till.

Jag är inte helt nöjd med denna lösning, men det får väl gå. Roger tyckte inte att jag skulle betala några av hans räkningar, men jag stod på mig, och eftersom han böjde sig så får väl även jag böja mig en aning. En kompromiss.

Jag skulle lika järna kunna vara en sån som tycker att hans ekonomi är hans problem, men så är det ju inte.
Vi valde att bli sambos, då får väl vi lösa våra ekonomiska trubbel tillsammans. Så.

Ha det!

@}-,--

Kommentarer
Postat av: ingridcarlsson

Bra! Problem ska man lösa tillsammans, precis som man gör roliga och bra saker tillsammans. Sällan har båda i ett förhållande lika stor inkomst eller lika mycket på banken (jo, det finns de som har pengar där!) eller lika omfattande nödvändiga utgifter. Även om man har samma utgångsläge, så kanske den ena måste köpa medicin i massor eller gå på flera läkarbesök eller skaffa bil för att ta sig till jobbet ... . Det är mycket man inte bestämmer över... Ha det bra!

2009-11-29 @ 22:08:27
URL: http://www.s-info.se/ingrid
Postat av: Zanna

Vad skönt att ni kunde lösa de på det sättet..

2009-11-29 @ 22:44:31
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Jozzan

jag håller helt med dig, problem är till för att lösas tillsammans :D

2009-11-30 @ 10:38:41
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0