Minus!

Jag hade tänkt att åka till Citygross för att storhandla, jag hade en treveckors-matsedel och en inköpslista.
Nu blir det inte så.

Dom senaste dagarna har vi ätit samma jävla köttfärssås, med makaroner, spaghetti,,, Idag ska jag röra i vita bönor i tomatsås, så ska vi ha ris till. Skoj?
Ljuspunkten var detta datum, löning. Datumet då vi kunde betala räkningarna, titta en stund på pengarna på kontot och sedan åka för att handla. Ny mat. Färsk frukt.... Mjölk!
Nu blir det inte så.

En liten miss i kommunikationen medför att det inte dyker upp några pengar på sambons konto, dom kommer, det är inte det, men inte nu. Således bör räkningarna betalas helt och hållet från mitt konto, inte så konstigt, det är väl så man gör? Men.
Summa summarum = -400 kr.
Inte troligt att det blir någon mat inköpt innan sambons pengar ramlar in,,,

Det kom som en kalldusch när han sa hur dom hade gjort med F-kassa-papprena. Hade jag vetat lite tidigare så kunde jag säkert ha upplyst om hur det funkar. Då kanske man kunde ha gjort någonting.

Blir att totalrensa kyl, frys och skafferi.
Men nöden är uppfinningarnas moder, kan bli nya spännande rätter.*Nervöst skratt*

Who am I kidding, this suck!

@}-,--


Kommentarer
Postat av: ingridcarlsson

treveckorsmatsedel - jag är imponerad! På sin höjd tänker jag tre dagar framåt -och ändrar mig då under tiden! Ska skärpa mig! Å andra sidan har vi två stora mataffärer runt hörnet och två inköpare till mitt förfogande.

2009-11-29 @ 16:40:58
URL: http://www.s-info.se/ingrid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0