Föräldraförsäkringen...

Tydligen bråkas det internt hos socialdemokraterna. Ena sidan vill att man ska öronmärka fem pappamånader av tretton, fem mammamånader och sedan ha tre frivilliga månader. Andra sidan vill öronmärka tre pappamånader i stället för de två som är idag.
Själv förstår jag inte vad dom grälar över, har dom helt tappat tron på mänskligheten?
Är vi inte moderna idag?
Jag tycker att man ska göra föräldraförsäkringen fri, inga mamma-, eller pappadagar, föräldradagar helt enkelt.

Dom flesta hushåll nu för tiden är inte snorrika, det bästa för familjen borde väl vara att den som tjänar mest tillåts jobba medan den andra föräldern är 'hemma med barnen'.
Att sedan männen tjänar mest är inte mitt problem att 'fixa'. Inte ska min (framtida) familj lida för att lönerna är snedfördelade i sverige?
Den kalla verkligheten är nog så att den ena föräldern är 'hemma med barn' och den andra arbetslös.. :/

Nä, ta bort öronmärkningen. Tycker man att man blir överkörd av den ena föräldern så är inte öronmärkning lösningen, snarare borde paret prata med varandra för att komma överens. Samtal och kommunikation.

Diskutera mera!

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0