Bokad, avbokad. Bokad, avbokad... Bokad?

Jag är inte säker längre.

Charmen med att vara timvikarie är att man får vara på så många olika ställen, träffa så många olika personer.
När man får ett nytt ställe att vara på så brukar det resultera i fler arbetstimmar.

Men nu har det blivit lite strul.
Från början var det sagt att jag skulle lära mig ett nytt ställe förra tisdagen och sedan jobbat där nu i helgen. Nu blev det inte så på grund av orsak. (får inte gå in på detaljer) In i det sista trodde vi att vi skulle kunna pussla in ett intro om läget blev ett annat. Påhittiga och flexibla som vi är, bemanningsassistenterna och jag.
Men nej, orsaken kvarstod och jag skulle vänta och se lite längre fram, då skulle jag bli introducerad.
Mina bokade pass som fick lov att bli avbokade lyser röda i min virituella kalender.

Döm av min förvåning när jag vaknar av ett SMS där det stod att jag skulle jobba på ovan nämnda ställe... Samtidigt blir jag avbokad från ett befintligt pass straxt efteråt, eftersom dygnsvilan skulle bli helt skev annars.
Nu blir jag nyfiken och ringer till den bemanningsassistent som har skött bokningarna nu på morgonen. Hon blir lika förvånad hon när jag berättar att jag inte har gjort någon introduktion. Ajaj.

Eftersom det är helg och 'min' assistent är ledig så är det inte lika lätt att pussla ihop någon kreativ lösning. Hon som satt nu har ju inte alla fakta och all historik. Summan blev att jag ska ringa imorgonbitti då 'min' assistent jobbar och försöka klämma in en introduktion innan det bokade passet.
Kruxet är ju bara att det aktuella passet är på tisdag och sträcker sig över till onsdag, och det vore ganska så bra om jag varit med om morgonrutinerna....
Kvar blir då Måndag, dagen då jag ska ringa och försöka ordna upp det hela. Hur nu det ska gå till.

jag tror att resultatet av denna soppa blir ytterligare en avbokning. Frågan är då om jag får tillbaka mitt ursprungliga pass på Onsdagen eller om det slutar med att jag har färre timmar nu än från början?


Det är för tidigt på morgonen för sånt här! Måste vakna, sen tänka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0