Tidig morgon

Jag var uppe med tuppen för att hinna fånga 'min' bemanningsassistent prick halv sju.
Det hade blivit något knas med sjukskrivningen i fredags, avdelningen hade inte skickat iväg utan löst problemet inom de egna leden istället. Alla röda dagar och vanliga helger ställde till problem för mig då jag inte för allt smör i småland kunde stiga upp innan tio när jag var som sjukast. Det är lite bättre nu, men inte bra, så det är bäst att stanna hemma.
Aja, rätt ska vara rätt, och eftersom bemanningen inte hade den blekaste om att jag var sjuk tyckte jag att det vore snällt att upplysa om detta =) Speciellt då jag har två jobbpass idag...

Efter min telefonkonferans ville jag gå och lägga mig igen, men icke. Ingen ro i kroppen alls, så jag tog hand om disken istället, och torkade i köket, sen stoppade jag in den vikta tvätten på sin plats,,,
Allt samtidigt som jag kvävde små hostatacker. Det lät nog kul när jag vimsade omkring, ungefär som om jag småskrattade eller lekte lok,,, Tur att man var ensam uppe=)

Nu rör han på sig däruppe, dax att knäppa på den färdigladdade kaffebryggaren!

@}-,--

Kommentarer
Postat av: Sam

Hej!



Hoppas allt är bra. Besök gärna min blogg. Mvh Sam.

2010-01-04 @ 09:01:51
URL: http://sammyr.se/
Postat av: ingridcarlsson

Detta har jag knyckt från Nattportierens liv på Metrobloggen. Har inte provat själv.

Te för trasiga och smärtande halsar!

Till alla sjuklingar därute med ont i halsen; (Diana och Emma-Lou bland annat)



Jag brukar koka en hel del vatten, säg 1 - 1,5 liter. Skär upp en citron eller två och lägger i en tillbringare. Skiva också en bra bit ingefära (4-5 cm) och lägg i en torkad chili (färsk fungerar också). Honung om du vill ha det lite sötare, häll i efter smak.



Låt det dra. Jag brukar låta allt stå kvar i tillbringaren så den sista skvätten blir riktigt stark. Valfritt te och antal tepåsar men tar ni det gröna teét så får ni ju den effekten cokså!



Man kan också ställa in det i kylen och dricka det kallt. Är underbart lenande mot en hals som värker!



Fungerar oockså om man till exempel sjungit lite för mycket Singstar och har ont i halsen på grund av det.



2010-01-04 @ 21:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0