Det är inte lätt.

Jag måste erkänna att jag har 'ersättningsfuskat' en aning när jag inte praktiserade. Hade jag inget jobb just då och blev sjuk så sjukanmälde jag mig inte till F-kassan.
Inte ens i mitten av december då jag mådde som sämst.
Varsågoda, spring och anmäl.
Men om sanningen ska fram så kanske jag kunde ta en jobbintervju på telefon när jag hade feber och förkylning, så jag vet inte....

Idag är jag i alla fall sjukanmäld, enligt konstens alla regler.
Hos F-kassan var det runt 200 pers i kö, på Ams var det kanske 150,,, Men jag klarade det. Tur att dom inte ser vad man gör när man väntar i kö.
Sen blir man så glad när det är ens egen tur att man låter frisk som en nötkärna,,, Knepigt. Men vaddå, jag kan väl låta frisk fastän jag springer på klo stup i kvarten?

Jag ringde ju till praktiken med, dom var mest tacksamma över att jag inte dök upp. Vem vill ha knepiga magar på avdelningen?
Sen ett samtal till Holta på bemanningen som lagt mitt schema...

Fyra samtal för en sjukdom! Tur att man har en telefon! Vad skulle jag göra annars?

@}-,--

Kommentarer
Postat av: Jozzan

Men du, jag har för mig att du kan sjukanmäla dig på nätet till FSK?

2010-03-02 @ 11:25:17
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0