Hade inte en meter kvar

Bil har ju varit sjuk ett tag, så vi har 'sparat' på den så mycket vi kunnat. Inte åkt till olika ställen och så. Det var tur,,,=)
Den nya motorn befinner sig i Degerön, en bit bort,,,  I går skulle Roger hjälpa sin far med en koppling och vi hade ju volvon däruppe som nästan var klar så vi chansade. Den sista kilometern var riktigt spännande om man får säga så... Det rasslade och skakade och levde,,,, Sen när vi kom fram sa det bara .:PANG!!:. sen började det ryka från motorn...
Vevstaken som ska vara i motorn bestämde sig för att bo utanför i stället...Ett stort hål blev det....Bitar överallt...

Jaha,,bara att plocka ihop volvon efter rostlagningen, ett gäng baklysen och en kofångare skulle dit, dessutom hade ju Roger lovat sin far att hjälpa honom med hans bil. Vi kom hem vid elva på kvällen, Mathe och Elin hade åkt tidigare när man kom fram till att volvon funkade och var körbar.

O! Just det,,, jag planterade en granhäck därute i går=) Inte jättelång då det bara är tre plantor, men det känndes bra att kunna göra nåt mitt i all elände. Gick omkring och grävde upp små bäbisgranar som poppat upp här och där, sen planterade jag dom nere vid vägen. Jättejobbigt att gräva där för det ligger i skuggan och var fortfarande fruset på sina ställen. Får se om jag fprtsätter med häcken nån annan gång,,,,

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0