Partiledardebatt

Från klockan tio i dag till klockan ett så sändes partiledardebatten på nyhetskanalen.se. Jag som har efterfrågat information angående EU-valet blev självklart glad.
Jag lyckades identifiera huvudfrågorna:

Ekonomikrisen
Miljön och Klimathotet
Arbetsrätt inom unionen
Energifrågor
Jämställdhet

Mitt råd till den som inte vet vad valet handlar om är att rösta på det parti som har åsikter om dessa ämnen som stämmer överens med det egna tyckandet.
Läs på!

Nu har iallafall jag bildat en uppfattning och nästan bestämt mig. Dom kommande dagarna kan jag ägna åt reflektioner och lite tydligare granskning, men ingen panik för jag har som sagt en någorlunda klar bild av läget=)

Fackets tidning som damp ner i lådan hade en jämförelse mellan partierna såg jag, men den ska jag läsa vid ett senare tillfälle. Ska snart iväg till jobbet.

@}-,--

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0