"Hej, jag heter Linda och,,,"

Det är inte det lättaste för mig, men det är nog inte det svåraste heller.
Jag har insett att jag aldrig någonsin kommer att bli frisk, men jag skulle kunna leva ett helt och fullt liv utan symptom. Redan nu känner jag att jag är på bättringsvägen, lite lättare känns det att bara finnas till.

Hej, jag heter Linda och jag är Nicotinist.

Jag har varit fast i mitt beroende i över tio år, jag har spenderat pengar, slösat med hälsa och utsatt mig själv och andra för onödiga risker. Helt utan att känna någon del i ansvaret.
Härmed ber jag om ursäkt, fast i beroendet så funderade jag sällan på att luften är fri, även för andra. Visst har jag som så många andra trängt mig så nära dörren som möjligt när det regnar. Blossat i busskurer.

För alla de gånger man har fått vänta på mig ber jag om ursäkt. För de extra långa rasterna,,, all nedskräpning.
Jag ber om ursäkt för dom gånger jag lämnat tändare framme utan att tänka på barnen, Julia, när du var liten var där inga barnlås, tur att det inte hände något. Hade jag kunnat se mig själv i spegeln?

Alla jag har träffat i arbetet som stått ut med min stank, förlåt.
Alla gånger jag ljugit för tandläkare och barnmorskor, 'max 5 om dagen'. Jo, tjena.
Förlåt.

Mamma och Pappa;
Förlåt mig för alla tusenlappar jag har fifflat från er, ljugit mig till och stulit. Jovisst jag var bara tonåring, men jag var även eran dotter! Oacceptabelt.
Var jag tvungen att göra er så besvikna, jag skulle ju vara den förståndiga,,, Vi vet ju hur det gick,,,

Hej, jag heter Linda och jag är Nicotinist. 'Nykter' i två veckor.

@}-,--



Kommentarer
Postat av: Jozzan

Hihi har du slutat röka vännen?

Nej jag såg inte att den var en penna, däremot förstod jag ju att det inte var en snobb hihi.

2009-10-27 @ 11:13:55
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0