Debatt på svt

Ungdomar kastar sten och bränner bilar, poliser tar det säkra före det osäkra och stannar och kontrollerar alla dom stöter på...
Jag blir så trött.
Uwä, uwä, jag har inget jobb och ingen fritidsgård; Jag bränner en bil så lyssnar dom säkert!
Hur fan funkar huvudena på domhär ungdomarna? Om jag får tråkigt så slår inte jag in en ruta. Var är logiken? Nä, väx upp!

Inte ska en utryckande brandbil få en sexkilossten genom rutan!

Skyll på polisen, skyll på nedlagda fritidsgårdar, större klasser, skyll på politikerna,,, Det är lätt. Svårare är det att skylla på det egna beteendet. Fan, det är nästan så att jag skäms, jag är också en ungdom liksom, tänk om folk över trettio tror att jag resonerar på det sjuka viset,,,,pinsamt!

Vad hände med respekt för andras egendom? Är det ägaren till den utbrända bilen som bär skulden?
Om brandmännen inte kan komma fram till det brinnande huset kanske folk kommer till skada eller dör, till vilken nytta? Kan inte någon förklara, för jag fattar faktiskt inte...

@}-,--


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0