Om något kan gå fel... ja, ni vet.

Murphys lag, lagen om alltings jävlighet. Jag börjar från början.

Tidigare ikväll gjorde jag ett återbesök hos min faster, kusinen och hans son var där och jag hade så att säga lite catchin´up to do. Det bjöds på lasagne, dracks kaffe och det pratades om allt mellan himmel och jord. Mest om facebook, för och emot.
Anywhoo, tiden gick och det blev dags för mig att pallra mig iväg hemåt, jag hade bara tänkt tanka först. Till saken hör att faster bor bredvid en bensinmack så jag tyckte att allt skulle gå så bra, så bra,,,Icke.

Linda stannar bilen vid pumpen och tar ur nyckeln som även går till tankluckan, sen tar det stopp.
Låset har frusit fast totalt. Jag jucklar och vickar och 'tinar' nyckeln med mina fingrar, men inget händer. Jag kunde inte använda nöd-tändaren som jag har för just sådana lås-situationer, för jag befann mig ju på en bensinmack. Jag hade inte lust att få några som helst böter på grund av sånna hemska överträdelser,,,
(inte tänkte jag på att jag kunde åka bort från macken, elda på nyckeln, låsa upp och åka tillbaka. Det var något som jag kom att tänka på just precis *smarto*)
Jag står både länge och väl innan jag ringer till Roger och säger att jag inte kommer på ett tag varpå han säger att han endå ska åka iväg, så han kommer snart. Det känns ju bra, men bara för att jag hotar låset med åtgärder så går det ju upp av ren jäkelskap =)

Jag ringer till Roger och säger att han inte behöver komma förbi och startar min tankning. När jag sen har tankat klart stänger jag luckan, låser och ska precis sätta mig i bilen när,,,,, Jag inser att jag inte har satt dit locket. Full av tillförlit till att låset kommer att vara lättöppnat denna andra gång sätter jag i nyckeln och,,, Inget händer!!

Det är bara att börja om med att vicka på nyckeln fram och tillbaka, tina med mina redan djupfrusna fingrar osv, osv,,,,
Typat.

Nu är jag hemma, allt gick. Jag vill inte säga att det gick bra, men det gick iallafall.

@}-,--

Kommentarer
Postat av: S A N N A S . R U M - ny design!

Får passa på att önska en god jul (:

har du önskat dig något speciellt?

2009-12-21 @ 17:21:53
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0