Tjenis!

Tänkte bara uppdatera om mina trädgårdsplaner uppe i lilla lappland (Degerön).
Jag sådde ju några frön och det gick sisådär, ursöta kissekatterna tyckte att det var en jättebra toalett, så alla frön har antingen bytt plats elle sprätts iväg...
Lika bra att skrota idén med frön och gå rakt på plantering.
Halva rabatten hade jag tänkt ha grön och med lavendel i, håller myggen borta och doftar gott=)
Daggkåpa, Fucia(?) och lavendel som sagt.

    

Vad tror ni? kan bli bra va?
Tänkte köpa två eller tre av varje och varva. Rabattlängan är 2,3m lång och 60cm bred.

Andra halvan som nu är sådd men ska rensas igen tänkte jag ha mer blommor, några tagetes vid rosbusken men sen är der hjärnsläpp. Vore trevligt med blommande perenner, mot blått och lila kanske?

Sen lite lökar till hösten såklart, blir snyggt till våren, krokusar, tulpaner,,,påskliljor=)
Kanske sätta lite snödroppar runt/ vid ormbunken vid dörren?

Har förövrigt börjar tämja buskaget vid gången, tänkte kapa så man kan se över, 140cm eller så, sen ska ju syrenen fram så den syns. Definera hela buskaget helt enkelt=)

Blir ju att gräva landet till hösten så man kan börja odla grönsaker i vår. Men jag måste fixa till det lite med granarna där bakom, fick ju bra hjälp av Elin, men än är det mycke kvar.
Hihi, låter som jag kommer spendera mycke tid däruppe, men i slutändan kommer det vara värt slitet, käka egenodlad lök, egenodlad potatis,,,kålrot (mums med rotmos=)) Ni fattar...

@}-,--

Kommentarer
Postat av: hanna

Hej. Smittat mor din har du gjort.. Alltså med förkylningen.. Allt bra ?

2009-06-15 @ 23:01:22
URL: http://hannaxen.blogg.se/
Postat av: hanna

Jag är frisk som en nöt kärna.. Än så länge.. Var ju dock hos din mor igår och hämtade Nellie.. Baskeluserna kan ju ha hoppat till mig.. vem vet.. Hoppas nu på att våten kommer i till midsommar.. Det ser ganska ljust ut för det, men man ska inte rope Hej änn.. KRam

2009-06-16 @ 10:13:01
URL: http://hannaxen.blogg.se/
Postat av: Randy

Riktigt fina =)

2009-06-16 @ 14:28:21
URL: http://randys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0