Arbetsförmedlingen har koll, eller?

Blir nog ett längre inlägg nu, men vafan =P

Jag var på Arbetsförmedlingen i dag för att skriva in mig igen, nu när kommunen sparar så blir det lite knapert med timmar... Så planen var att se om jag kunde hoppa tillbaka i jobbgarantin eller vad det hette och kanske då få nån sorts ersättning från F-kassan. Inget att förlora och allt det där.
 
Inskrivningen gick ju bra, sällan några problem där, sen tyckte hon i direktservice att jag självklart skulle in i garantin direkt, men hon ville dubbelkolla så jag fick vänta på en som hade mer koll. Försäkringskassapapper i handen och rumpan på stolen, enkelt, det klarar jag =)
Hon med kollen kom och jag följde henne in på kontoret. Där får jag veta att hon faktiskt inte vet så mycket och ska ringa mig på måndag igen. ???.
Fick även reda på att jag kan ara nitt uppe i nåt sorts moment 22.

- Garantin är för helt arbetslösa.
- Garantin är för dom som stämplar, helt eller stämplar upp till heltid.

Om jag nu kommer med i garantin så blir jag borttagen efter en månad igen, om jag har jobbat nåt, eftersom då räknas det som om jag fått jobb. Även om det bara är några timmar. Fast om jag stämplar upp nu så kan dom inte kicka mig därifrån...

Jag skulle kunna ansöka om att få stämpla, men jag har inte varit med i A-kassan tillräckligt länge, så det skulle inte bli många kronor. Om jag i stället väntar med A-kassan till efter sommaren så jämför dom med dom 6 bästa månaderna och det betyder högre ersättning.

Vad göra, vad göra,,,

Sen på väg hem så ringde mobilen och gissa? Jo, jobba om en timme =)
Så det blev att steka pannbiffar i blixtfart och koka makaroner i stället för att ta potatisen. ( Tur att jag redan blandat färsen å allt ) Just det, kan ju inte kolla hur många timmar jag har nu för deras hemsida ligger nere. Kan heller inte ta bort nån tillgänglighet då ifall min förkylning gör allvar av sitt hot. Varför göra om hemsidor för??

@}-,--

Kommentarer
Postat av: emma

du får vara med i jobbgarantin om du jobbar på timme,de är bara om du får ett vik och är nöjd med de så blir du avskriven så länge du har de.

2009-03-21 @ 17:50:38
URL: http://emmmahagberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0