Arvssynd

Är det bara jag, eller finns det fler därute som tycker att man inte ska straffas för vad ens föräldrar eller andra familjemedlemmar har gjort, sagt, tyckt?
Om någon i min familj/släkt beter sig vidrigt, bryter mot lagen eller liknande tänker ju inte jag dömas för det. Försök få mig att ta på mig skulden för någon annans snedsteg! Aldrig.

Om det finns någon seriemördare i min släkt betyder inte det att jag ska stå till svars när anhöriga till offren vill ha en konfrontation. Om min far kör för fort så får han betala sina egna böter, om någon av mina syskon slår till någon så bör det vara någon av dom som sitter på polisförhör.
Är jag helt fel ute?

Nä, trodde inte att ni skulle tycka det heller.

Varför är vi då så intresserade av vad drottning Sylvias farsa, död sedan flera år, gjorde för över femtio år sedan? Ska hon förföljas för att hennes far hade Nazistsympatier?
Jag tror ju inte att pappa förklarade för sin lilla dotter att han köpte sin fabrik på någon annans bekostnad. Han gick nog inte heller in på vad det var han tillverkade.
Vem förväntar sig att en liten flicka ska veta i detalj vad pappa tillverkar? Inte jag.

Fy fan vad trött jag blir rent ut sagt.
Nu finns det så mycket annat viktigt som händer här i världen. Vem vet, kanske att det går att gräva fram lite goda nyheter att rapportera om?
Nä, då ska vi gotta oss i gammalt familjeskvaller...

Kommentarer
Postat av: Elin

Det va väldigt bra skrivet Linda!!!

Du har så rätt så!!!

2010-12-01 @ 13:27:05
Postat av: ewa

Håller med dej totalt. Måste finnas viktigare saker att ta upp som nyheter.

2010-12-02 @ 11:12:33
Postat av: bitterfittan

Mycket bra skrivet!

Man blir så äckligt trött av allt d här skiten!



2010-12-10 @ 20:28:40
URL: http://twistedchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0