Sånt man får vara med om på jobbet

Okej, jag har skrivit på ett avtal om tystnadsplikt så jag får inte säga vad som helst.
Ingenting som kan härledas till en viss person eller deras anhöriga, ingenting om någon patients/brukares/kunds diagnos, dagsform eller något sådant.

Men med tanke på vad jag har haft för konversationer idag så bara måste jag spilla ur mig lite.
Om jag skulle ta allting på allvar och verkligen verkligen tro på allt vad dom gamla säger skulle man kunna uttrycka det ungefär såhär:
Vi kan börja med mordet i varamon, det hände helt nyligen och polisen har varit på vårdboendet och förhört personalen om detta hemska dåd. Samtidigt har X blivit fastbunden i matbordet med ett osynligt rep (?).
Personalen kommer in på rummen och drar igång torkskåp och tvättmaskiner klockan fyra på morgonen, allt för att dom boende inte ska kunna sova,,,
Pesonalen (inte jag för jag är vikarie???) förgiftar dom boende med, dethär är bara för bra, smörgåsar,,,,

Jo, detta är ett axplock av vad snacket på hemmet handlar om.
När man blir riktigt gammal och kanske somnar vid bordet och drömmer något, ja då blir ju det sanningen. Om man skulle sätta nån av dom i en lögndetektor skulle det nog visa på sanning i de flesta fall, fan vad hemskt det måste vara att tro att smörgåsarna är förgiftade. Eller att personalen är ute efter en, eller att polisen frågar folk om mord som begåtts,,,

Tacka vet jag min hjärna, den funkar i allafall ibland=)

@}-,--

Kommentarer
Postat av: jozzan

oj vågar du skriva sånt i bloggen. Vi får inte skriva ett endaste lite knyst om jobbet varken på blogg eller facebook. De har vrålkoll på oss hehe. Hoppas du har det fint i värmen! kramar

2009-06-27 @ 13:44:32
URL: http://jucismacker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0