Det kanske är bäst att jag också....

Har ni tänkt på det här med att grannar i ett villaområde gör saker ihop fast isär? Klipper en gräset så klipper snart hela gatan gräset, grillen tänds klockan fem....
Målar en fasaden så är alla villor nymålade inom tre år,,,

Oftast är det någon som är först, och oftast är det samma varje gång. Ett par i övre medelklassen/medelåldern.
Anderssons tog in utemöblerna, klanske borde jag också göra det?

Varför jag tog upp detta ämne kan man fråga sig.

Jo, de senaste dagarna har jag och min sambo observerat ett någorlunda udda beteende hos våra villagrannar längre ner i backen.
Det har ju som bekant kommit kopiösa mängder med snö, snö som skottats bort efter bästa förmåga. Det har skottats så flitigt att våra kära villagrannar inte har något mer att skotta. Vad göra för att inte verka lata?
Lösningen på deras problem kom härom dagen. Dom hade ju inte skottat på taken!
Varje dag är det ytterligare en av dom som vågar sig upp på taket för att ta bort snön. Utrustade med snöskyfflar och snöslädar tar dom tag i ett för mig okänt problem. Tills nu.
Taksnön hos oss kommer nog få ligga kvar, inte tror jag att våran bovärd riskerar livet för att grannen har skottat taket.

@}-,--


Kommentarer
Postat av: hanna

Finns folk till allt.. Men va fan snön isolerar ju på taket ju =)

2010-02-02 @ 10:36:03
URL: http://hannaxen.blogg.se/
Postat av: hanna

mycket ju det blev :P

2010-02-02 @ 10:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0